mandag 19. desember 2011

Mandag før jul

Ja, julen nærmer seg med stormskritt. Men har heldigvis fått gjort litt i dag da, fått ordnet litt på stua, slått sammen spisestuebordet, pyntet litt, begynt med kjøkkenet (og rotet igjen. Hehe.) og dette til tross for at jeg har hatt Sarah hjemme dag. Hun hoster igjen stakkar.
Så hadde vi mamma og pappa til middag i dag. Er så lett å lage til to ekstra når man først holder på, og når de bare bor noen hus bortenfor, så går de hit på 2 minutter. Så vi bare ringer når maten er ferdig. Hehe.

Ellers skjønner jeg egentlig ikke hvorfor vi slo sammen spisestuebordet i dag, når vi må ut med det igjen på torsdag eller fredag. Har bedt hit foreldre, søsken, ei tante, et søskenbarn og muligens noen besteforeldre til grøt på fredag ettermiddag, noe vi gleder oss veldig til. Så dette blir vår nye juletradisjon, familiegrøt på lille julaften for de som ønsker det. I stedet for å stå å lage grøt midt oppi middags lagingen på julaften, det er alltids en plate eller 3 for lite på komfyren den dagen uansett. Og noen skal hit og noen skal dit, og alle spiser til forskjellig tid, så det er i bunn og grunn lettest å ta det på lille julaften.

Så skulle jeg egentlig se om jeg fikk scrappet noen julekort i kveld, ikke for å sende, men for å sende med gavene når vi skal levere de. Men så langt kom jeg aldri, er ikke lett å rekke alt her i verden. Får se hva jeg rekker i morgenettermiddag og kveld, og rekker jeg det ikke, så får folk få kjøpte kort i år, så får jeg heller starte på julekortene i januar til neste år ;) Hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar