onsdag 10. mars 2010

Utslett

La plutselig merke til at snuppa hadde utslett hele ryggen og store deler av magen og brystkassen, så ringte legevakten i går for å høre om det kunne være noe alvorlig. Noe de ikke trodde, men siden jeg hadde time til legen selv i dag tok jeg henne med, og fikk legen til å se på henne med det samme. Legen kunne egentlig ikke fortelle oss hva det var, men sa det kunne være kuldeutslett, varmeutslett, allergi, osv. Så vi må vist bare se det an, enn så lenge.
Først var det mange små røde flekker, på altfra 1-5 mm i diameter, mens i dag hadde en del av flekkene blitt mye større og vokst inn i hverandre:/ Men hun har ikke hatt feber, litt små sjaber i morges bare. Nei, vi får bare krysse fingrene for at de kommer bort av seg selv snart.
Ellers fikk jeg også legen til å sende henvisning til hudlege, for så fort vi slutter med hydrokortison kommer den atopiske eksemen tilbake. Det er 4 dager siden vi sluttet, og hun har allerede fått tilbake såret på haka, pluss at sårene på hendene ikke vil gro. De kan vi selvfølgelig ikke smøre med kortison og andre salver, siden de ikke er bra å få i seg... Nei, ting skal jaggu meg ikke være enkelt her i livet. Så jeg håper bare hun får komme inn til hudlege snarest.

Når det kommer til mamman har de ingen svar, så det er sendt henvisninger både hit og dit, så nå står jeg i den berømte pasientkøa, som regjeringen kun har klart å lagd lengre og lengre. Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet, bite tennene sammen og veeeeeente...

Og mens vi snakker om sola så har de kuttet nok en haug med sengeplasser på sykehusene her i Nord-Trøndelag. Det er ikke en sengeplass å oppdrive, til å med gangene er fulle:-O Jeg kjenner jeg blir meget varm i toppen av dette. Vi bor i verdens rikeste land, og vi har fanken ikke råd til å ta vare på de syke (og skoler/skoleelever, de eldre, de små osv), men å sende milliarder til utlandet det har vi råd til. Regner med det er flere enn meg som synes dette er drygt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar