onsdag 10. mars 2010

Husjakt

Som så mange andre er vi på husjakt, men det er ikke lett å finne et hus som vi både liker og har råd til. Vi er også avhengig av å finne et hus i nærheten, da sambo har jobben sin her. Og han har "oppmøtetid" på ca 20 min. Selvsagt kan han bytte jobb da, men det er vanskelig nok å finne hus, om man ikke skal finne både jobb og hus... Men for tiden er det lite av både det ene og det andre.

Men når det kommer til hus, kanskje jeg er for storforlangende og kravstor? Jeg har selvfølgelig min egen lille liste over hva huset skal inneholde og ikke.
F.eks. skal huset ha minst 3 soverom, da jeg har sett alt for mange venner og bekjente kjøpe hus eller leilighet med 2 soverom, og plutselig skal de ha flere barn og huset/ leiligheten er for liten. Så det og overnattingsmuligheter er blant grunnene til at jeg vil ha minst 3 soverom.
Jeg ønsker meg også et kjøkken med god plass, mye benkplass og nok skap. Ellers må huset ha minst to wc'er og være ganske innflyttingsklart. Sånn at det trenger et malingsstrøk både innvendig og utvendig er greit, samme med andre små ting her og der er greit, men ikke f.eks. at man må bytte ut alle vinduer, ytterdører, bytte tak og bordkleing osv.

3 kommentarer:

  1. Tror ikke du er kravstor jeg, er jo helst normale kriterier det da :) Samme som jeg vil ha når vi skal flytte :P

    Lykke til med husjakt da! ;D

    SvarSlett
  2. Det er heilt normalt å sine krav til eit hus, når ein skal legga ut så mykje penger!! Vi har som krav å ha 5 soverom, men det pga at vi er sååå mange!!!! :D

    LYKKE TIL MED HUSJAKTEN! Håper dere finner eit hus dere liker snart.. :D

    SvarSlett
  3. Tusen takk begge to:-D

    Ja, jeg vil jo gjerne ha et hus jeg blir fornøyd med og som jeg kommer til å trives i. Jeg også kunne tenkt meg 4-5 soverom, så vi har å gå på;) Men 3 er minste kravet. Ja, jeg skjønner godt at dere trenger mange soverom Inger Lise, men det er jo slik at alle må ha litt plass:D

    SvarSlett