søndag 31. mai 2009

Sykehustur

Ja, da har vi vært en natt på sykehuset. Har vært dårlig form i noen dager, og hadde kynnere for 4-5 dager siden. Men i går når jeg våknet var jeg ikke så aller værst form, men på ettermiddagen i 4-5 tiden startet disse kraftige kynnerene, for så å gå over til enten enda værre kynnere eller premature rier (de klarte ikke bestemme seg på sykehuset). Så først bar det i vei til legevakten, hvor jeg ble sendt videre til sykehuset. Hadde sterke kynnere/premature rier hvert 10. minutt eller no, men på turen fra legevakten til sykehuset begynte noen av de å avta i styrke, så annenhver var kraftig og de andre av en litt mildere utgave. De værste var med skikkelig nedpress og jeg måtte puste meg igjennom de:-/ Den siste kraftige hadde jeg på tur gjennom inngangsdøren på sykehuset, etter det begynte de å avta. Ergo de fikk ikke med noen av de virkelig kraftige på CTG-registreringen, men de små gav utslag de også.

Så etter CTG-registreringen fikk jeg ei sprøyte med riehemmende, så ble det tatt blodprøver og diverse andre prøver, for så en ny CTG. Den viste mye mindre rier/kynnere, og lille var mye mer aktiv.
Det verste med riene/kynnerne var egentlig når jeg lå til registrering å se hvor mye de stresset ungen:-/ Fikk skikkelig vondt inni meg av å se pulsen til ungen øke med over 40 slag i minuttet:-/

I dag hadde jeg også CTG-registrering, den viste kun en sammentrekning, men en veldig liten en.
Legen var også innom og han trodde det kunne være UVI eller GBS som forårsaket riene/kynnerne, for jeg hadde 1+ på leukocytter. Men siden det er helligdager, så får de ikke svarene på prøvene før tidligst onsdag, så han bestemte at jeg skulle begynne på pencillin, så får vi se om jeg har UVI eller GBS. Og siden riene/kynnerne hadde gitt seg fikk jeg lov å reise hjem:-) Jippi:-) Så får vi se hvordan ting utarter seg etterhvert, og om pencillin hjelper på noe...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar