onsdag 10. juni 2009

Svangerskapskontroll og omvisning på føden

Da har vi vært på svangerskapskontroll samt omvisning på føden på Namsos. Begge deler gikk kjæmpe greit, og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg gleder meg til å føde, gruer ikke i det hele tatt. (Spør meg når det nærmer seg termin, så er det ikke sikkert du får samme svaret da;-) Hehe)

Svangerskapskontrollen gikk greit. Hadde vokst 4 cm siden sist, så det var bra. Ellers hadde jeg antydning til sukker i urin, så vi får se hvordan det går. Var det ikke borte til neste gang jeg skal på kontroll om 14 dager, så får jeg glukosebelastning, for å sjekke om jeg har fått svangerskapsdiabetes:-/Men vi krysser fingrene for at det bare er et engangstilfelle.
Så ble det tatt ny urinprøve å blodprøve for å sjekke om pencillin kuren har fjernet det som gav meg forhøyet CRP.

Etter sv.kontrollen fikk vi omvisning på føden. Fikk først høre hvor vi kom til å havne først, så hva som kom til å skje inne på det rommet. (Husker ikke hva det rommet heter, men det er jordmorkontoret eller noe slik). Så fikk vi se fødestuene, info om hva og hvordan ting kom til å skje, høre litt om fødestillinger og smertestillende, hvor diverse ting ligger, hva far skal gjøre og hvor han finner kluter osv., hva de gjør med barnet etter det kommer ut osv. Så fikk vi se dit de tar barnet om det er noe...
Etterpå fikk vi se barselen, litt innføring i rutiner der, se hvor de har utstyr og saker til mor og barnet osv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar